Euskal Pilota duela
denbora asko praktikatzen hasi zen Euskal Herrian. Joku herrikoi eta tradizional bezala jaio zen, baina
denboraren poderioz kirol bihurtu da. Honek, hainbat ondorio ekarri ditu jokamolde desberdinentzat: arau
berdinak izatea, janzkera berdina, puntuazio sistema, frontoiak…
Hala ere, zenbait
herritan tradizioko jokamoldeei eutsi diote.
Herriaren arabera frontoiak
modu batekoak edo bestelakoak ziren, bai tamainaz eta bai arauz. Adibidez, elizatako hormetan jokatzen zuten.
Blog honetan Amorebieta-
Etxanon (Bizkaia) mantendu den jokamolde bati buruz jakinaraziko dizuegu.
Hona hemen bideo bat:
Hona hemen bideo bat:
Ebaluazio irizpideei dagokionez, ortografia akats batzuk izan ezik, osotasunenan betetzen ditu bikainerako ezaugarriak. Jokamolde-egituraren, joko ekintzaren, zein joko testuinguruaren inguruan erantzun beharreko galdrak argi eta osotasunean azaltzen dira.
ResponderEliminarHorrez gain, maila altuko baliabide informatiko eta tekniko ugari erabili dita eta horrek asko laguntzen du hobeto testua hobeto ulertzen. Azkenik, blog-a bera teknikoki oso ondo dagoela gehitzea.
Beraz esandako guztiarekin bat, nota: 9,5.
Gorka Estevez Urain, EHUko 1. mailako Euskara taldeko ikaslea.
Ebaluazio irizpideak jarraituz, ikusi daiteke blog honetan erabilitako informazio iturriak zein eskaintzen dituzten informazioak aproposak direla. Leku bakoitzeko edukiak ondo garatuak daude zalantza guztiak argituz. Baliabide informatikoaz bete dute bloga, informazioa ondo hatzemateko laguntzen duena. Plataformaren ordena oso erosoa eta egokia da, gauzak aurkitzea erreza baita. Hizkuntzari dagokionez akats ortografiko gutxi izan dituzte eta hitz aproposak erabili dituzte bloga zehar. Horrez gain gehituko nioke blog oso argia dela oso landua dagoela. Horregatik emango diedan nota 9,7 izango da.
ResponderEliminarJon Abascal González, EHUko 1. mailako euzkarazko ikaslea.
Blog honek irakasleak eskatutako irizpede gehianak oso ondo betetzen ditu. Teknologia ugari erabili dute informazio iturri bikainekin. Erabilitako bideoak oso ondo eginak daude. Ikusten da blog honek atzetik lan eta dembora asko dituela. Ortografia akatsak nahiko ohikoak dira blog guztietan zuzentzean beti eskapatzen da akatsen bat edo beste.
ResponderEliminarNire nota 9.45
IKER AMORRORTU ANDRINUA EHU.ko 1. mailakoa Euskera 1.taldea
Irakurri berri dudan bloga, Zornotzako frontoiari buruz hitz egiten du. Frontoi hau nire etxetik gertu dagoen arren ez nuen ezagutzen. Orain berriz, blog honi esker bertan egon izan balitz bezala sentitzen naiz. Izan ere, oso blog konpletua da. Egileek informazio iturri ugari erabiltzen dute eta edukiek galderei erantzuten diote. Ortografia aldetik ez dut ia akatsik aurkitu. Bestetik azalpenak emateko erabilitako bai irudiak bai bideoak oso ondo eginak eta batez ere oso baliagarriak eta beharrezkoak iruditu zaizkit.
ResponderEliminarBeraz guzti hau kontuan izanda, nota: 9,6
Zorionak egindako lanarengatik!
ResponderEliminarEbaluazio irizpideei jarraituta, blogaren informazio iturri gehienak oso baliagarriak eta aproposak iruditu zaizkit.Gainera hornitu duzuen moduan (bideoak gehienenbat) bloga erabat biribildu egin duzue.Edukiak guztiz aproposak dira eta esteka guztiak oso ongi erantzuten dituzue.
Erabilitako IKTak bikainak dira, frontoia 3d-an diseinaturiko bideoa ikaragarria da! Agian blogaren diseinuari dagokionez, beste plantilla mota bat aukeratu ahal zenuten baina azkenean, bloga egindako lanarekin borobiltzen duzue.
Egia esanda, ez ditut aurkitu blog honetan ortografia akats asko, gramatika eta erabilitako hizkuntza erabat aproposa izan da.
Blog bikaina da laburbilduz! Zorionak!
Blogaren kalifikazio finala: 9
Silvia Garcia Fuentes, Jarduera fisikoaren eta kirolaren zientzien fakultatea, Euskara 1E
1.- EBALUAZIO IRIZPIDEAK:
ResponderEliminar1.1.- Informazio iturriak aproposak izan dira: agureak, elizako web orria liburu zaharra eta frontoirako bisita. Beraz alde honetatik: ONGI
1.2.- Blogeko edukiek proposatutako galderak zuzenki erantzuten dituzte: ONGI
1.3.- IKT kopurua eta motak: ONGI
1.4.- Informazioa aurkitzeko erraztasuna (ordenatutako bloga):ONGI
1.5.- Kolaborazio lana: NAHIKO
1.6.- Hizkuntzaren aberastasuna, idatzia erakargarria eta bateratua den. NAHIKO
1.7.- Ortografia akatsak: ONGI
2.1. Jokamoldearen egitura zehaztu
a. Joko mota. Zuzena edo ez zuzena. EZ ZUZENA: BIKAIN
b. Duelu edo norgehiagoka mota. Adibidez, 1:1 (bat baten aurka edo buruz burukoa), 2:2, eta abar. ONGI, BANAKA ZEIN BINAKA
c. Instalazio mota eta beronen ezaugarriak. ONGI
d. Materiala eta pilotarekiko erlazioa. Jokamoldean erabili ohi diren pilota mota eta erreminta/k (erremintak Euskal Pilotan bakarrik). Zehaztu nola erlazionatu ohi diren pilotariak pilotarekin (jo egiten dute, jaso/jaurti, irristatuz bidali edo atxiki ). ZEHAZTUA
e. Sakea (Valentziarren kasuan, sakea edo Ferida) eta errestoa. Nondik (sakearen lehenengo botearen edo ez badago, pilotariaren kokapenaren distantzia eta azpi-eremua zehaztu) eta nora sakatu ohi da (distantzia eta sakeko azpi-espazioaren kokapena). BIDEOAN ARGI ETA GARBI
f. Tantoa irabazi eta galtzeko moduak zehaztu. Nola lortu ohi da tantoa egitea (aukera guztiak zehaztu) eta nola galdu ohi da tantoa (aukera guztiak zehaztu). ASKO EZ BADA ERE, ZERTXOBAIT ZEHAZTEN DU
g. Zehaztu marra(arraia, xixa, ratlla) bezalako egoera bereziak ba al dauden, noiz egin ohi diren eta nola jokatzen diren, baita jokoan duten eragina ere. zehaztuz. ONGI
h. Markagailu mugatua. Zehaztu zenbatera jokatu ohi den. Frontenisa bezalako egoera berezien kasuan, zehaztu markagailu sistema. EZ DU GUZTIZ ZEHAZTEN
2.2. Joko ekintza deskribatu
i. Zehaztu normalean nork sakatzen duen (sakea, ferida, traure). ONGI
j. Sake-errestoan, sakatzaileen eta errestokoen ohiko kokapena zehaztu. ONGI
k. Jokamoldeko kolperik ezagunenak eta erabilienak zehaztu. ONGI
l. Jokaldirik ohikoenak zehaztu (pilotaren norabidea), hots, sakean, errestoan eta elkartrukeko egoeretan ezberdinduz. ONGI
2.3. Joko-testuingurua deskribatu
m. Parte hartzaile mota. Sexua, adina, pilotari moduan duen esperientzia… ONGI
n. Instalazioaren kokapena eta irisgarritasuna. Zehaztu bere kokagune zehatza (herri erdian, udaletxean, elizan, aparte mendian dagoen auzo batean…), ezintasuna duten eta ez duten pertsonentzako irisgarritasun mota deskribatu. ONGI
o. Zehaztu noiz jokatu ohi den instalazio honetan (goizez, arratsaldez, asteburuetan, herriko festetan…) eta noiz ezin den jokatu (goizez, arratsaldez, meza garaian, udaletxeko zerbitzuak herritarrentzat zabalik daudenean…). Deskribatu eguraldiak (euriak, hezetasunak, haizeak…) edo bestelako alderdiren batek jokatzeko aukerengan eragiten al duten. NAHIKO
p. Instalazio horretan jokatzen diren txapelketak deskribatu. Iraupena eta txapelketa mota (“x” jardunalditako liga, kaleratze sistema darabilen “x” jardunalditako lehiaketa, apustu/desafio zehatza, edo aurrekoen arteko konbinazioa), noiz jokatu ohi den, nork antolatzen duen, parte- hartzaile kopurua… ONGI
KALIFIKAZIOA: 9.5
EBALUATZAILEA: Aitor Alduntzin. EHUko Jarduera Fisikoen eta Zientzien Graduko ikaslea 1.E
Blog hau kalifikatzeko orduan, oso ondo dagoela iruditzen zait. Lehenik eta behin, informazio iturrien inguruan, hainbat erabiltzen dituela esan daiteke (elizako web orria, auzokoen eta jokatzen zutenen istorioak...). IKT ugari erabiltzen ditu (bideoak, argazkiak). Bestalde, blog ordenatua dela ikus daiteke, blogaren zatiak ondo banatuta daude eta lehengo bista batean bereiz ditzakegu. Azkenik, ortografiari dagokionez, ez da akats larrarik ikusten.
ResponderEliminarJokamoldearen egiturari buruz, dena azaltzen dute modu nahiko egokian zehaztuz.
Joko ekintzari buruz, guztia nahiko ondo zehazten dela ikus daiteke.
Beraz, blog honi jartzen diot nota hurrengoa da: 9,5.
Jon Urien Barturen, 1. Mailako Euskarazko Taldea.
Ebaluazio irizpideei dagokienez, erabilitako informazio iturriak ugariak izan direla ikus daiteke (elkarrizketak, internet, liburu bat), beraz alderatzeko informazio nahikoa eduki dute. Gainera egindako galderei erantzuten die modu zuzen eta argian. IKT-ak erabili dituztela ikus daiteke (garai bateko argazki ugari, jokoari buruzko bideoak…)eta horri esker emandako informazioa osatzen dute. Ondo antolatuta dago informazioa, hori dela eta erraz aurkitu dezakegu interesatzen zaiguna. Talde osoaren parte-hartzea ikusi daiteke eta erabilitako hizkuntzak ez du ulermena zailtzen beraz alde horretatik oso ondo dago, hala ere ortografia akatsen bat topatu dut.
ResponderEliminarJokamoldearen egitura eta joko ekintzak egoki azalduta daude, horretarako IKT-ak erabiliz eta testuingurua ere aipatu dute.
Hori dela eta, nota hau jarriko diet: 8.5
Mateo Barrenetxea Zabala, EHUko Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzien fakultateko, 1. E-ko ikaslea.
Blogak, eskatutako irizpideak betetzen ditu. Egitura oso txukuna eta argia da, informazioa ongi banatua dago eta erraz aurki daiteke.
ResponderEliminarGainera, informazio iturri anitz erabili dituzte, bideoak, argazkiak, elkarrizketak, dokumentuak… Orokorrean, oso informazio didaktikoa da, batez ere haiek jokatzen agertzen diren eta ordenagailuz eginiko bideoen ondorioz. Oso landuta dago.
Hizkuntzari dagokionez, ez dago ortografia akats askorik eta ulertzeko modu erraz batean idatzita dago.
Nota: 9,5
Amaia Ganboa 1.maila euskarazko taldea
Zornotzako euskal pilota jokamoldeko blog hau, eskatutako irizpideak eta estekak betetzen ditu. horretaz gain blog ordenatua, argia eta txukuna da, jokamoldearen ezaugarri eta arauak jakiteko infomaizio kopuru nahikoa agertzen da. erabili dituzten baliabide informatikoak (IKT-ak) goi milakoak izan dira, horiei esker blog didaktiko bat eratu dute.
ResponderEliminarLan hau taldean sortuta dagoela ikusten da bideotan ikus dezakegun bezala taldeko danak agertuz.
Beraz dena kontuan hartuta nire nota: 9,6
Izar Bedia 1.maila euskarazko taldea
Aurkezten zaigun Zornotzako blog honek eskatutako irizpideak guztiz betetzen ditu. Informazio iturri mota desberdinak eta anitz erabili dituzuela ikus daiteke garbi. Horrez gain, hainbat IKT erabili dituzue eta horrek bloga irakurterrazagoa eta atseginagoa izatea egiten du. Gutxi balitz, guzti hau era ordenatu eta txukun batean egitea lortu duzue informazioa erraz aurkitu daitekeelarik. TAlde lanari dagokionez, bidioetan garbi geratzen da talde lana dela. Hizkuntza aletik ez dago kexarik.
ResponderEliminarBlogean deskribatutako jokoen egitura,joko ekintza eta testuingurua ere oso ongi azalduta daude, beti irudi edo bideo baten laguntzarekin.
horregatik, nire KALIFIKAZIOA 9koa da.
Malen Ruiz de Azua, euskarazko 2.taldeko ikaslea
Ebaluazio irizpideak kontuan hartuz hurrengoa esan dezaket. Informazio iturriak apur bat eskasak dira baina kontuan hartuz hain frontoi zaharra denik guztiz ulergaria da hain informazio gutxi aurkitzea, gainera nabaria da informazioa lortzeko esfortzua apaizekin hitz eginez edota elizako liburu hori irakurriz. Argi eta garbi edukiak galderei erantzuten diote. IKT-ei dagokienez esan beharra dago argazkiak ez direla oso onak zeren eta ez da oso ondo frontoia nabaritzen eta ez dago azalpenik, baina 3D agertzen den azalpenerako bideo benetan bikaina da. Hasieran agertutako bideoa irakurlea erakartzen du, eta gainera beste bideotan taldeko lana izan dela nabaritzen da. Nahiz eta ortografia falta batzuk agertu, hizkera aberatsa da.
ResponderEliminarHori dela eta, nire nota: 9
Nicolás Bezanilla Iriarte, EHUko euskarazko lehenengo taldeko ikaslea.